onsdag 17 oktober 2012

Jag kan lufsa


Brukar aldrig lyckas med mina lufsjoggar men idag var verkligen undantaget som bekräftar regeln. Kände för en riktig mysjogg efter några pass med högre tempo och eftersom lilla t slocknade rätt omgående kunde jag ta det lugnt och verkligen ta in det vackra vinterlandskapet som jag befann mig i (nåja, rätt mycket snöslask också men i skogen låg snön kvar). Kände mig nästan som en liten tomtenisse där jag tassade fram på tå. Tempot låg runt 5,30/kilometer nästan hela vägen förutom sista 3-4 kilometerna när lilla t vaknade och ville hem snabbt. Distansen landade på 13 kilometer till sist, skön känsla i kroppen idag. Avslutade med ett gäng armhävningar medan lilla t klappade takten i gåstolen. Kan rekommendera att köra i yllestrumpor på halt parkettgolv, extra bra träning för coren!

Nya overallen fick åka på idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar