onsdag 10 oktober 2012

Skidkondis och snabbstyrka

Som ni kanske förstått har jag en förkärlek för löpning men även konditionsträning i stort. Därför kombineras nästan alla mina styrkepass med någon typ av konditionsträning. Dels för att jag tycker det är skönt att vara riktigt varm i kroppen när jag kör igång med vikterna men också för att jag lättare kan motivera mig till styrkan om jag får kombinera det med något jag tycker är extra kul, gäller att lura sig själv lite!


I går kände kroppen för löpvila och därför blev det en tur till gymmet istället. Dryga 45 minuter på crosstrainern följt av 10 minuter i stakmaskinen, kändes riktigt bra i både mage och triceps kan jag lova. Sedan ett effektivt pass för fram- och baksida axlar, lite bröst och biceps. Gillar att köra min styrka i superset och med fria vikter då hela kroppen involveras på ett annat sätt än i maskinerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar